Я, Волощенко
Тетяна Василівна,
працюю на посаді вчителя німецької мови в
Ганно-Опанлинському НВК І-ІІІ ступенів 22 роки.
Основна вимога до вчителя – це постійне осмислення своєї
роботи, пошук чогось нового, цікавого, урахування пізнавальних інтересів учнів.
Тому моїм педагогічним кредо є:»Вчитель повинен важке
зробити легким, легке-цікавим, цікаве пізнавальним». Навчаючи учнів німецької
мови, я прагну розвивати в них творчий потенціал,формувати почуття впевненості
у власних силах, вміння поважати себе та інших. Цей аспект сприяє підвищенню
інтересу учнів до іноземної мови.
Саме тому педагогічною проблемою,над якою я працюю є:
«Впровадження інтерактивних технологій в навчальний процес в системі креативної
освіти».
Інтерактивні технології та комунікативний підхід до
навчання іноземним мовам сьогодні є методичним стандартом. Реалізація їх у
навчальному процесі з іноземної мови означає, що формування іншомовних мовленнєвих
навичок і умінь відбувається шляхом і завдяки здійсненню учнем іншомовної
мовленнєвої діяльності. Іншими словами, оволодіння засобами
спілкування(фонетичними, лексичними, граматичними) спрямоване на їх практичне
застосування у процесі спілкування. Оволодіння уміннями говоріння, аудіювання,
читання та письма здійснюється шляхом реалізації цих видів мовленнєвої
діяльності у процесі навчання в умовах що моделюють ситуації реального
спілкування.
У формуванні пізнавальної активності учнів допомагають
опорні схеми, карти, картки Для досягнення комунікативної компетентності широко
використовую новітні методи навчання, що поєднують комунікативні, пізнавальні
та виховні цілі, а саме:ігрові технології, тренінгові технології, метод
кооперативного читання . Формувати сталий інтерес др. Навчання та моральні
якості учнів допомагають уроки-подорожі уроки-вікторини, уроки-ігри. На таких
інтегрованих уроках ніколи не послаблюється увага школярів, не знижується
працездатність. Велике значення надаю інтерактивним технологіям навчання:
робота в парах, командах та групах. Інтерактивні технології навчання стимулюють
процес навчання, викликають інтерес, посилюють розумові можливості. Наприклад:
учні працюють у групах та виконують колективно
завдання – знайти відповіді в тексті на запитання; гарною вправою є
також анкетування: один учень ставить запитання , інший відповідає.
На перше місце в роботі ставлю розвиток розвиненої
особистості, що включає розвиток мови,
мислення, розвиток вміння самостійно працювати, здобувати знання і потрібну
інформацію, розвиток вольових якостей, розвиток вміння учитися, розвиток
здібностей, інтересів, емоцій, пам’яті.
Досягти високого рівня комунікативної компетентності в
німецькій мові, не знаходячись серед
носіїв, дуже важко. Тому важливою задачею вчителя є створення на уроці
іноземної мови реальних і уявлю вальних ситуацій, використовуючи для цього
різні прийоми робіт. Одним із таких прийомів на моїх уроках є рольова гра.
Основною темою є розкриття значення рольової гри на уроці
іноземної мови не тільки як засобу стимулювання процесу навчання, але й як
важливого аспекту психологічного комфорту і зняття розумової перенапруги учнів.
Плануючи свої уроки, я думаю не тільки про те, щоб учні
запам’ятали
нові слова, а намагаюся створити всі умови для розвитку індивідуальності
кожного учня. Щоб підтримати інтерес дітей до свого предмета я намагаюся
сприяти виконанню важливих методичних задач:
-створення психологічної готовності дітей до мовного
спілкування;
-забезпечення природної
необхідності мовного варіанту, що являється підготовкою до ситуативної
спонтанності мови.
На своїх уроках я використовую наступні види ігор:
-
Лексичні (гра «антоніми», гра « Із слів
–речення» і т.д.);
-
Граматичні( гра «Кубик», гра « Що
бачиш?»);
-
Фонетичні(гра «Чую-не чую», «Яке слово
прозвучало»);
-
Орфографічні( гра «Вставте букву і
т.д.).
Я являюся членом районного
методичного об’єднання
вчителів німецької мови. На засіданнях РМО виступаю з доповідями приймаю участь
у семінарах і тренінгах.
2012
рік Доповідь на РМО «Розвиток комунікативної
компетентності учнів
на уроках іноземної мови»
2013
рік Доповідь на РМО »Інформаційно-комунікативні
технології і сучасний урок»
2014
рік Доповідь на РМО « Сучасний урок -
об' єднання
творчості вчителя і учня»
2015
рік Доповідь на РМО «»25 способів
навчити «неправильну дитину»
2016
рік Доповідь на РМО «Про необхідність переходу до комунікативного
принципу навчання»
2017
рік Доповідь на РМО «Впровадження
інтерактивних методів навчання в практику роботи школи»
Результати
моєї педагогічної діяльності
-
Стабільна100 відсоткова успішність учнів
з предмета;
-
Підвищення рівня навчання;
-
Зростання досягнень кожного учня;
-
Створення атмосфери успіху;
-
Активність у суспільному житті;
-
Участь у олімпіадах і конкурсах
-
2012-2013 н.р.-5 місце в районній
олімпіаді з німецької мови
-
2013-2014,2014-2015 н.р.-4місце
-
З 2010 року учні школи приймають участь
в конкурі «Орлятко»
Перспективи в роботі
-Удосконалювати педагогічну майстерність через самоосвіту;
-Продовжувати освоювати сучасні педагогічні технології з метою ефективного
викладання іноземної мови;
-Створювати умови для учнів для подальшого розвитку іншомовної
комунікативної компетентності.
Задачі
-Забезпечити учням базовий рівень знань з предмета через впровадження
сучасних технологій;
-Забезпечити особистісний розвиток учнів;
-Будувати педагогічну діяльність , вважаючи на рівень навченості,
вихованості і особистісного розвитку учнів;
-Вчити збирати, систематизувати і узагальнювати
потрібну інформацію. Осмисленно працювати з матеріалом, з додатковими
посібниками;
-Допомагати учням оволодівати самостійною роботою.
Особливих
труднощів у роботі я не відчуваю, але швидка зміна парадигм освіти,
використання нових педагогічних технологій, як і все нове, потребує
адаптаційного періоду. Професія вчителя - творча професія. І так як життя
диктує нові вимоги і підходи до навчання, сучасний вчитель ніколи не повинен зупинятися на досягнутому.
Комментариев нет:
Отправить комментарий